Firmy produkujące sprzęt do grania miały już w historii parę podejść do technologii VR. Jedną z najgłośniejszych porażek był Virtual Boy wyprodukowany przez firmę Nintendo na początku lat 90. Do technologii tej różne firmy podchodziły jeszcze parokrotnie, ale zawsze kończyło się to fiaskiem. W ciągu ostatnich pięciu lat przeżywamy pewny renesans wirtualnej rzeczywistości. Dzięki rozwojowi technologii i taniemu dostępowi do wysokorozdzielczych matryc, możliwe było stworzenie rozwiązań, które mają szansę działać. Obecnie na rynku istnieje wiele modeli okularów VR, jak chociażby Oculus Rift czy HTC Vive. Jednak wszystkie z nich mają wadę, bardzo wysoką cenę. Wszystkie (poza Oculus Quest) przekraczają swoją ceną dwa tysiące złotych, co biorąc pod uwagę dostępną bibliotekę gier nie jest kwotą szczególnie atrakcyjną. 

Znacznie tańszym rozwiązaniem, jest zbudowanie samemu gogli do VR. Dostępnych jest bardzo wiele projektów OpenHardware, jednak znacząca większość z nich to niedopracowane zabawki pracujące pod kontrolą dedykowanego oprogramowania. Na tym tle wybija się projekt Relativty. Te stworzone przez Maxa Coutte’a i Gabriela Combe’a gogle VR są obecnie jednym z najpopularniejszych projektów VR OpenSource. Dodatkowo, sama budowa jest niezwykle łatwa i modyfikowalna. Sami autorzy zachęcają do wymieniania pierwotnych komponentów na te o lepszej specyfikacji (w oryginalnym projekcie zastosowano matryce 2K, które mogą zostać zastąpione 4K). A co najlepsze w całym projekcie to to, że gotowy zestaw zamyka się w kwocie 200$ (~780zł)!